V košíku nejsou žádné položky. Jak nakupovat?

Poměr sacharidy, bílkoviny atp.

11 years ago
drstanek
Milá Květo, je velmi důležité sledovat informace na obalech výrobků. Většina technologicky upravených potravin sacharidy obsahuje např. i šunka. Z jednoduchých sacharidů se většinou přidává sacharóza, glukóza či fruktóza. Ze složených sacharidů pak škrob nebo jeho hydrolyzát maltodextrin. Všechny mají vysokou biologickou dostupnost a vedou k obezitě. Pokud si chcete váhu udržet je vhodné se vyhýbat přílohám , pečivu ale také ovoce je možné konzumovat jen v přiměřených porcích. Ovoce se také liší obsahem sacharidů a např mezi banánem a mandarinkou je také co do obsahu sacharidů velký rozdíl. Je třeba se také vyhýbat nápojům slazeným cukrem včetně džusů, jejichž kvalita je asi také čím dál horší díky pouze obchodnímu přístupu řetězců. Pamlsky bychom si měli dopřávat jen občas a není třeba se jich zcela zříci pokud se naučíme správně stravovat. Dietní prohřešky k životu patří a tělo si s nimi dokáže snadno poradit pokud známe míru. Těším se na další dotazy.
 
11 years ago
kappa70
Dobrý den pane doktore, děkuji mnohokrát za Vaši odpověď - prosím ještě o jedno malé upřesnění. Člověk se sklonyk obezitě, který musí k sacharidům přistupovat opatrně, jaké sacharidy tedy má požívat, aby byl poměr 4:1, ale zárověň netloustl? Pod sachridy si totiž vybavuji pouze pečivo, brambory, rýži, sladkosti atp... a po těch se rozhodne přibírá. Prosím o radu v podobě konkrétního příkladu sacharidů. Děkuji mnohokrát.
 
11 years ago
drstanek
Milá Květo, energetickou hodnotu musíme zvedat postupně a na konci stabilizace váhy bychom se měli dostat k poměru sacharidů k bílkovinám asi 4 : 1. Jaký to ve skutečnosti poměr bude závisí nejen na našich tělesných aktivitách, ale také na pokrmech, ze kterých se náš jídelníček bude skládat. Využitelnost sacharidů z potravy není stejná. Každý si proto musí vypozorovat sám, jaký jídelníček je pro něj optimální a jaké dietní chyby vedou k nárůstu váhy. Kdo má sklony k nadváze by měl k pečivu a přílohám přistupovat jako k pamlsku. Po konzumaci pokrmu s výšším obsahem sacharidů by měly vždy následovat nějaké tělesné aktivity nikoliv spánek nebo sledování televize. Těším se na případné další dotazy.
 
11 years ago
kveta.humoudova1
Dobrý den pane doktore, po skončení DP doporučujete poměr sacharidůvůči bílkovinám 4:1, v DP je tento poměr výrazně jiný ve prospěch bílkovin. Není dobré po skončení DP vyšší příjem bílkovin zachovat ? Potažmo, prosím o vysvětlení o jaké sacharidy se jedná (patrně nikoli o pečivo, brambory, cukry atp..). Děkuji
 

Centrum pro poruchy metabolismu a výživy

Poskytuje komplexní péči pro pacienty, kteří potřebují nutriční podporu.

Kontakt  |  Napsali o nás

Jak zhubnout

Diet Guareta
© 2011 Dr. Staněk spol. s.r.o.| Vytvořila V3Net.cz - webové prezentace na míru Nahoru