V košíku nejsou žádné položky. Jak nakupovat?

Pokyny k DP na 14 dní

Dietní plán na 14 dní

Částečná náhrada stravy pomocí výrobků redukční diety Guareta® a DietlLine® a běžných pokrmů.
5 jídel za den.

Usnadnění přechodu na běžnou stravu.

NOVÉ SLOŽENÍ

Vaše internetová cena s DPH: 1 805 Kč 1 622 Kč
 

Dietní plán - možné komplikace:

Komplikace při používání dietního plánu nejsou časté ani závažné!

komplikace doporučené řešení
Zácpa Strava je prakticky bezezbytková a může být narušena pravidelnost.Pijte alespoň 1,5-2l vody a slabých bylinných čajů. Kávu a čaj pít můžete, pokud vám nezpůsobují zácpu. V případě zácpy je možné použít např. probiotikum Lactocare®. Zaječickou kyselku nebo Guttalax®. Konzumace doplňků stravy s obsahem dietních vláknin Guareta®je při použití Dietního plánu samozřejmostí.
Krátkodobá nevolnost Může být způsobena dočasným snížením hladiny krevního cukru pod běžnou hodnotu, řešíme konzumací malého množství pudinku či výživné tyčinky. U diabetiků je vhodné jídlo rozdělit do více malých porcí. Respektujte doporučení ohledně tělesných aktivit a dostatečného příjmu vody.
Zápach z úst Je způsoben tvorbou acetonu a organických sloučenin síry, je vhodné použít deodorační pastilky bez cukru (Bonne Santé®)či kapsle (Air-lift®). Žvýkačky mohou díky zvýšené tvorbě slin navozovat pocit hladu.
Ůnava Přechodně snížit tělesnou zátěž na počátku režimu (vhodné jsou např. procházky, plavání, jízda na kole po rovném terénu). Zajistit dostatek spánku a odpočinku.
Intenzivní pocitu hladu (zejména v prvních dnech) Užívejte pravidelně vlákninové přípravky Guareta®. Guareta®SlimLinea nebo Guareta®SuperSlim- 2 kávové lžičky resp. 2 tobolky 30 minut před jídlem. Mezi jídly 2 tablety Guareta®EasySlim za den. Nechte rozpustit v ústech. Nekousejte!
Bolesti hlavy Trpíte-li častými bolestmi hlavy, nízkoenergetický jídelníček může, zejména na počátku dietního režimu, přispívat k těmto obtížím. Citliví jsou zejména lidé trpící migrénou či cluster headake.
Nepravidelnost menstruačního cyklu Zpravidla se následující měsíc menstruační cyklus upraví.

Pokud se vyskytnou jiné komplikace, využijte elektronickou poradnu, kde jsme vám každý den k dispozici!

Rychlou informaci získáte na telefonu 602 24 20 87. Můžete také použít SMS zprávu - PharmDr. Martin Staněk.

Dietní plán není vhodný pro:

  • děti a dospívající
  • těhotné a kojící ženy
  • osoby se závažnějším onemocněním srdce (krátké období po infarktu, poruchy srdečního rytmu), ledvin a jater
  • osoby s vředovou chorobou
  • diabetiky I. typu a osoby, které v posledním půl roce prodělaly mozkovou cévní příhodu.

    Pacienti léčení perorálními antidiabetiky, diuretiky a antihypertenzívy: u otylých diabetiků léčených pouze dietou nebo prášky (antidiabetiky) je podání přísné nízko-energetické diety plně indikováno. Obvykle bývá nutné po poradě s lékařem snížit dávku antidiabetik, diuretik (léků na odvodnění) a léků snižujících krevní tlak.

Je vhodné se poradit před zahájením dietního plánu s vašim lékařem a požádejte jej o aktuální kontrolu zdravotního stavu!

Pokyny k přípravě jednotlivých receptů

  • Rajčata plněná rozmarýnovými tvarůžky s ředkvičkou ( pro 1 osobu, příprava 10 minut)

Použité suroviny: jedno balení Olomouckých tvarůžků malých (100 g), čtyři ředkvičky, šest plátků salátové okurky, třicet jehliček čerstvého rozmarýnu, šest menších rajčat (po vydlabání 250 g), dvě rovné kávové lžičky olivového oleje (celkem 3 g). Příprava: z rajčat skrojte vršek a vnitřek rajčat vydlabejte ostrou lžičkou. Ředkvičky nastrouhejte najemno, nebo nakrájejte na velmi tenké proužky. Okurku nakrájejte na drobné kostky. Rozmarýn nasekejte najemno. Tvarůžky po jednom rozmačkejte vidličkou a smíchejte s nasekanou zeleninou. Směs naplňte do rajčat, zakápněte olivovým olejem a můžete ozdobit snítkou rozmarýnu.

  • Vařené brambory se sýrem cottage a uzenou paprikou (pro 1 osobu, příprava 20 minut)

Použité suroviny: 120 g mladých malých brambor, 30 g sýra Blaník Cottage light, 10 g másla,velká špetka uzené papriky, špetka vloček chilli, sůl, pažitka na ozdobu.
Příprava: brambory uvařte doměkka (podle velikosti asi 20 minut). Rozkrojte na půl a dejte na talířek, nebo do misky. Rozehřejte máslo, brambory jím polijte a přidejte sýr Cottage. Ozdobte kořením, posolte a posypte sekanou pažitkou.

  • Zázvorovo-citronový květák s brokolicí a mrkví (pro 1 osobu, příprava 15 minut)

Použité suroviny: 120 g květáku rozebraného na malé růžičky, 100 g brokolice rozebrané na malé růžičky, 70 g oloupané mrkve, plátek oloupaného čerstvého zázvoru, jedna lžička panenského olivového oleje, půl lžičky citronové šťávy, půl lžičky černého sezamu (předem krátce opraženého na suché pánvi), půl lžičky čerstvě nastrouhané kůry z bio-citronu, čtvrt lžičky mořské soli, 1 lžička strouhaného parmezánu.
Příprava: mrkev nakrájejte na kolečka o síle 0,5 cm a spolu se zeleninou uvařte v páře 13 minut. Mezitím najemno nastrouhejte zázvor a smíchejte s citronovou kůrou i šťávou, olejem, sezamem a solí. Hotovou zeleninu zlehka promíchejte v míse se zázvorovým dresinkem a podávejte teplé sypané parmezánem.

  • Květáková „rýže“ s curry a kokosovým mlékem (pro 1 osobu, příprava 20 minut)

Použité suroviny: 300 g květákových růžiček, 200 ml ALPRO kokosového mléka, 50-100 ml vody, čtvrt lžičky curry koření, čtvrt lžičky drceného chilli, limetka, jeden stroužek česneku, půlka malé cibule, 1 lžička(5g) ALNATURA kokosového oleje, sůl, čerstvý koriandr na ozdobu.
Příprava: růžičky květáku pokrájejte v robotu a hruběji nasekejte tak, aby vznikla drť podobná rýži. V hrnci rozehřejte kokosový olej, přidejte nadrobno sekanou cibuli a česnek, krátce osmažte a přidejte curry koření a chilli. Promíchejte, přidejte dvě třetiny drceného květáku. Zalijte kokosovým mlékem a vodou. Přidejte čtvrt lžičky ostrouhané limetkové kůry a osolte podle chuti. Vařte 8 minut. Přidejte zbylý květák a vařte další dvě minuty. Květákovou „rýži“ ochuťte pár kapkami limetkové šťávy a podávejte ozdobené lístky koriandru.

  • Ředkvičkový salát s čedarem a koprovým podmáslím (pro 1 osobu, příprava 10 minut)

Použité suroviny: 150 g ředkviček, 25 g zralého sýra čedar, tři lžíce sekaného kopru, tři lžíce podmáslí. Jeden menší stroužek česneku, sůl.
Příprava: ředkvičky operte a odkrojte konce. Nakrájejte je na co nejtenčí plátky (můžete i nudličky velikosti sirek). Hodí se k tomu různá struhátka. Čedar nastrouhejte na nudličky. Kopr nasekejte a smíchejte v misce s rozmačkaným česnekem, podmáslím a trochou soli. V hlubokém talíři ledabyle smíchejte ředkvičky se sýrem a zalijte koprovým dresinkem.

  • Zeleninový talíř s kuskusem a hrozinkami (pro 1 osobu, příprava 10 minut)

Použité suroviny: 5 g cherry rajčat (asi 5-6 kousků),75 g mladé jarní mrkve, 75 g cukety, 10 g hrozinek (jedna lžíce), 30 g uvařeného kuskusu (dvě lžíce), jedna lžička panenského olivového oleje, 2 špetky soli, špetka drceného římského kmínu, 1 lžíce sekaného čerstvého koriandru.
Příprava: mrkev nakrájejte na kolečka, cuketu na plátky a ty rozřízněte na čtvrtky. Pak ji spolu s pokrájenou cuketou a hrozinkami dejte do cedníku nad hrnec s vodou a pařte pět minut. Je dobré, pokud je zelenina na konci ještě mírně křupavá. Kuskus smíchejte s napařenou zeleninou, rajčaty, solí, olejem a římským kmínem. Na závěr přidejte nasekaný koriandr a zlehka promíchejte.

  • Salát z quinoy s jarní zeleninou (pro 1 osobu, příprava 25 minut)

Použité suroviny: 50 g červené quinoi, 200 ml vody, sůl (1g), 5 ml (jedna lžička) kokosového oleje, 25 g středně velké mrkve, tři tenké stonky zeleného chřestu (můžete použít i kedlubnu, cuketu či ředkvičky), jedna lžíce nasekaného řapíkatého celeru, jedna lžíce nadrobno nakrájené jarní cibulky, jedna lžíce (10 ml) citronové šťávy, jedna lžička ( 5g ) medu.
Příprava: vodu se špetkou soli přiveďte k varu. Přidejte quinou a na mírné teplotě vařte bez míchání doměkka asi 20 minut. Nechte vychladnout 15 minut. Pak přidejte kokosový olej a v malé misce rozmíchanou citronovou šťávu s medem. Nastrouhejte nahrubo mrkev. Řapíkatý celer, chřest a jarní cibulku nakrájejte na tenké plátky. Zeleninu vmíchejte do quinoy a podávejte.

  • Bezmasý talíř z luštěnin a tofu (pro 1 osobu, příprava 10 minut)

Použité suroviny: 100 g tofu, 60 g uvařených červených fazolí, 30 g suché červené čočky, jedna lžička (2,5g) olivového oleje, půl lžičky (2,0g) tekutého medu, jedna lžička uzené papriky, jedna lžička drcených jalapeňo papriček (nebo jiného chilli koření), půl lžičky drceného římského kmínu, čtvrt lžičky jemně strouhané citronové kůry, sůl, bylinka na ozdobu (například bazalka, oregano, majoránka).
Příprava: tofu rozmačkejte vidličkou a smíchejte s uzenou paprikou, strouhanou citronovou kůrou a rajčatovým protlakem. Přiveďte k varu 250 ml vody. Vodu potom osolte a ochuťte chilli kořením. Pak do vroucí vody vhoďte červenou čočku. Povařte ji při mírném zahřívání asi 6 minut a pak ji odstavte. Čočka by měla být měkká, ale ne rozpadlá na kaši. K čočce vmíchejte tofu a prohřejte. Přidejte med. Fazole ohřejte a vmíchejte k čočce spolu s olivovým olejem. Ozdobte bylinkou.

Pokyny k přípravě jednotlivých jídel.

Způsob přípravy polévek:
obsah sáčku přelijte 300 ml vroucí vody a zamíchejte tak, aby se nevytvořily hrudky. Před servírováním přiklopte pokličkou na 2-3 minuty.

Způsob přípravy hotových pokrmů:
odtrhněte víčko do půli a ohřívejte 2 minuty v mikrovlnné troubě při maximálním výkonu.
Ve vodní lázni je možné pokrm ohřát za 8 minut bez odtržení víčka. Lázeň s pokrmem potom zchlaďte studenou vodou.

Způsob přípravy jogurtového krému:
200 ml vody nalijte do šejkru Guareta®. Nasypte obsah sáčku do šejkru a po uzavření šejkru směs krátce protřepejte. Jakmile cítíte, že směs začne mírně tuhnout, nalijte krém do misky a nechte několik minut stát.


Způsob přípravy proteinového koktejlu:
Do hrnečku nalijte 200 ml mléka (0,5% tuku) a přidejte jeden sáček koktejlu DietLine Protein 20 a dobře zamíchejte. Velmi praktické je použití šejkru Guareta® nebo ručního mixeru. Nápoj má také lahodnější chuť.

Během dietních plánů je vhodné před každým jídlem užívat vlákninové přípravky Guareta. Mezi jídly, v období kdy obyčejně svačíte, použijte 2xdenně tablety Guareta EasySlim.

U p o z o r n ě n í !
Jednotlivé porce Guarety (polévky, pudinky, krémy, tyčinky) jsou vzájemně zaměnitelné, a proto je možné si zvolit takový výrobek, na který máte chuť, anebo který Vám nejvíce vyhovuje.

Proteinové výrobky můžeme zaměnit takto:
1 omeleta Dietline® PROTEIN 20 = 1 proteinový koktejl Dietline®PROTEIN 20 = 1 Horká čokoláda Dietline® PROTEIN 20.

Datum poslední revize textu: 20. 12. 2018

Dieta Guareta Vám pomůže zhubnout a dosaženou váhu stabilizovat.

Při jakýchkoliv nejasnostech využijte naší on-line poradnu nebo možnosti konzultace v PARALÉKÁRNĚ, Karoliny Světlé 11, Praha 1.

Buďte s námi v kontaktu pomocí mobilní aplikace Dr.Staněk

Datum aktualizace textu: 27. 12. 2018

 

Centrum pro poruchy metabolismu a výživy

Poskytuje komplexní péči pro pacienty, kteří potřebují nutriční podporu.

Kontakt  |  Napsali o nás

Jak zhubnout

Diet Guareta
© 2011 Dr. Staněk spol. s.r.o.| Vytvořila V3Net.cz - webové prezentace na míru Nahoru